Wybierz stronę

Ziri

Ziri

Historia i pochodzenie postaci Ziri

Glypha zdobiąca wielką salę rodzinnego domu Ormanów przedstawia wyraźnie skorpiona gotowego do uderzenia. Pochodzenie klanu Ormanów można śledzić aż do czasów Zapomnianych Bogów oazy Adjalar. Bogów takich jak Akhreb Ummi. Matki Skorpionów, patronki oszukanych, Wykonawczyni Zemsty: znana była pod wieloma imionami. Jednak najbardziej charakterystyczną cechą tej dobroczynnej i sprawiedliwej bogini była jej bezlitosna odwet za zdradę.

Ormanowie, którzy wieki temu wybrali Akhreb Ummi na swoją opiekunkę, czcili jej dziedzictwo przez wiele stuleci. Każdy wiedział, że rodzina ciężko pracuje i traktuje innych z szacunkiem, jednocześnie bezwzględnie karząc tych, którzy ich zdradzili. Taki sposób postępowania wzbudzał szacunek i zaufanie u ludzi. Rodzinny interes Ormanów wkrótce stał się jednym z najbardziej dochodowych w oazie. Cesarz dostrzegł ich ogromny sukces i wkrótce rodzina otrzymała tytuł arystokratyczny. Rok po roku, pokolenie po pokoleniu, Ormanowie pomnażali swój majątek, zawsze dążąc do szczytu władzy. Ich wiara w bogów ostatecznie ustąpiła miejsca czysto materialistycznemu podejściu. Każdy ślad sprawiedliwości został zapomniany: wpływowa rodzina była zbyt zajęta dyskredytowaniem i zastraszaniem swoich rywali, brutalnie usuwając najbardziej opornych. Relief w jednej z ich rodowych sal pozostał jedynym przypomnieniem Akhreb Ummi.

Tylko Ziri, córka Mensaha Ormana, pamiętała patronkę oszukanych. Dziewczynka z natury była spokojna i spędzała dni w swoim pokoju, bawiąc się skorpionem wyrzeźbionym z dymu agatu. Ściany były również pełne znaków bogini. Ziri wyróżniała się wśród swoich krewnych, uważana była za dziwaczną dziewczynkę, czasem nawet za szaloną. Nie cieszyła się z bogactwa; okrucieństwo i głupota jej kuzynów oraz chciwość ojca ją odstręczały. „Jak to możliwe, że klan chroniony przez samą Akhreb Ummi stał się ucieleśnieniem nikczemności i niesprawiedliwości?” Narzekała Ziri w swoim przytłumionym pokoju, podczas gdy na dziedzińcu jej ojciec nieprzerwanie wykonywał wyroki na kolejnych nieszczęśnikach, oskarżając ich o wymyślone przewinienia.

Ale co to było?! Na ulicy wybuchł hałas. Zajrzała przez okno i zdała sobie sprawę, że chłopi, znudzeni haniebnymi czynami szlachcica, postanowili pozbyć się Mensaha Ormana i jego rodziny. „Ubodzy mogli nie być traktowani sprawiedliwie… ale sam taki atak to zdrada” pomyślało dziecko, zwijając się w kącie z przerażenia. Słyszała, jak chłopi wtargnęli do pałacowych pokoi, ogarnięci nienawiścią, mordując Ormanów jeden po drugim i nie oszczędzając nikogo, nawet starców i dzieci. Zewsząd słychać było krzyki rozpaczy. Ziri zaczęła potajemnie odmawiać modlitwę. O’ Akhreb Ummi, wielka Matko Skorpionów, ocal swego wiernego dziecka…” — odgłosy zemsty rosły w siłę, gdy chłopi zbliżali się — „Ja, Ziri, przysięgam na swoją duszę, że stanę się twoim wzrokiem i zmysłami. Nie ulegnę gniewowi, ale ci, którzy mnie zdradzą, nie poznają litości.” — umysł dziewczyny sparaliżowany strachem, lecz kontynuowała swoją modlitwę — „Niech twój ciało chroni mnie przed bólem, niech twój duch pomaga mi rozróżnić Światło od Mroku. Przybywaj, Akhreb Ummi!”

W zaledwie chwilę wściekli chłopi z krwawymi nożami wtargnęli do pokoju. Nie mieli większych trudności z odebraniem życia ostatniej dziedziczki rodu Orman. Historia wielkiego klanu przestała istnieć… Kiedy mordercy odwrócili się, usłyszeli hałas zza pleców. Mężczyźni odwrócili się i ujrzeli ją: Ziri przemieniła się. Sześć silnych, pancerzowanych nóg trzymało dziewczynę w bojowej pozycji skorpiona. Na jej twarzy nie widniała nienawiść, ale jej oczy płonęły nieustępliwym przekonaniem. Przekonaniem i zobowiązaniem do zemsty na tych, którzy zdradzili swoje obietnice i przekonania. Serce Ziri biło gwałtownie, gotowe wyrwać się z piersi. Jednak dziewczyna wiedziała, że robi właściwą rzecz. Czciła dziedzictwo Akhreb Ummi. Była jej wzrokiem, ciałem i zmysłami. Była Akhreb sama w sobie!

Dziś, przechadzając się po korytarzach swojej rodzinnej posiadłości, honorowa Strażniczka wspomina dni dawno minionych: chwilę swojej przemiany, cudowne ocalenie ostatniego dziecka rodziny, wybór podążania właściwą ścieżką i list przyjęcia do drużyny bohaterów cesarza Ingvara. Ziri wie, że dokonała właściwego wyboru.

Maksymalna moc

Podstawowe informacje

Akhreb Ummi, o wielka Matko Skorpionów, pomóż swojemu oddanemu dziecku. Ja, Ziri, przysięgam, że stanę się twoimi oczami i zmysłami. Nie ulegnę gniewowi, ani nie okazuję wrogu litości. Ciało Akhreb’a będzie mnie chronić przed bólem, duch Akhreb’a pomoże mi rozróżnić Światło od Ciemności. Przyjdź, Akhreb Ummi!

Rola: Brutal
Główna statystyka: Siła
Linia: Front

Maksymalne statystyki

Nazwa Wartość
Siła 18 532
Zwinność 2750
Inteligencja 2620
Zdrowie 1 440 035
Pancerz 57 101
Atak fizyczny 53 028
Atak magiczny 9 410
Obrona magiczna 47 059

Umiejętności


Ziri tymczasowo zwiększa swoją pancerz i obronę magiczną oraz prowokuje drużynę przeciwną, zmuszając ich do ataku na nią przez 8 sekund. Daje jej to bonus do pancerza i obrony magicznej w wysokości 160%.


Ziri aktywuje starożytną klątwę, która odbija 100% otrzymanych przez nią obrażeń fizycznych z powrotem na atakującego przez 8 sekund. Szansa na odbicie obrażeń maleje, jeśli poziom przeciwnika jest wyższy niż 130.


Jeśli zdrowie Ziri spadnie poniżej 30% (ale tylko raz na 15 sekund), Ziri zapuszcza się pod ziemię na 7 sekund, unikając ataków wroga i odzyskując zdrowie.
Odzyskane zdrowie:
196004 (zależy od zdrowia) przez 7 sekund.


Teraz, gdy Ziri się wyłoni, ogłusza i odsuwa wroga znajdującego się w pobliżu, używając drugiej umiejętności.
Szansa na ogłuszenie jest mniejsza, jeśli poziom celu wynosi powyżej 130.

Chowańce

Oliver

Wzmocnienie patrona

Zdrowie: + 99 576
Pancerz: + 9 958
Specjalne: Jeśli zdrowie patrona spadnie poniżej 50%, leczy 11 064 pkt.(100% mocy chowańca) co 0,5 sek.

Fenris

Wzmocnienie patrona

Atak fizyczny: + 6970
Penetracja fizyczna: + 9958
Specjalne: Każdy atak patrona ma szansę oślepić przeciwników na 2 sekundy. Szansa: 40% (0.3172% moc chowańca + 4.905)

Herbatnik

Wzmocnienie patrona

Atak magiczny: + 9958
Pancerz: + 9958
Specjalne: Ataki patrona zmniejszają otrzymywane leczenie przez 5 sekund o 30% (0.226% mocy chowańca + 5)

Skórki

Skórka domyślna

Maksymalna siła: + 1365

Skórka Cybernetyczna

Zdrowie: + 106 645

Skórka Czempiona

Zdrowie: + 106 872

Skórka demoniczna

Pancerz: + 10 650

Skórka Wiosenna

Zdrowie: + 106 645

Skórka Wiosenna

Obrona magiczna: + 10 650

Synergia z innymi postaciami i zespołami

Plusy i minusy postaci oraz tricki

  1. Ziri świetnie radzi sobie z drużynami skupiającymi się na atakach fizycznych. Gorzej z atakami magicznymi, na które jest bardzo wrażliwa.
  2. Uważaj z kim parujesz Ziri – gdy się zakopie, postać obok będzie zbierała wszystkie ciosy.
  3. Pierwsza umiejętność Ziri, Skupienie Nienawiści, kontruje następujące umiejętności:
    • Maya – niebieska umiejętność, Trujące Więzy: Maya nie będzie w stanie przyciągnąć sojuszników Ziri do siebie,
    • Dante – umiejętność biała, Narzędzie Przeznaczenia,
    • Artemis – umiejętność biała, Śmiertelny Deszcz.
  4. Chabba może ją łatwo połknąć, uniemożliwiając jej użycie swojej umiejętności zakopania i odzyskania zdrowia.

FAQ

Masz pytanie dotyczące postaci Ziri? Wrzuć w komentarzu – uzupełnimy sekcję FAQ.

 

 

O autorze

Hero Wars Now

Pierwszy w Polsce portal poświęcony grze Hero Wars Dominion. Znajdziesz tutaj opis wszystkich postaci, chowańców i tytanów. Ponadto najnowsze wieści z Dominionu, porady i triki - nie tylko dla nowych graczy, ale i dla tych bardziej doświadczonych. Szukaj i korzystaj z wiedzy i stawaj się coraz lepszym graczem pokonując swoich wrogów. A może któregoś dnia dodasz też kawałek swojej wiedzy dla innych!

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *