Ziri
Historia i pochodzenie postaci Ziri
Glypha zdobiąca wielką salę rodzinnego domu Ormanów przedstawia wyraźnie skorpiona gotowego do uderzenia. Pochodzenie klanu Ormanów można śledzić aż do czasów Zapomnianych Bogów oazy Adjalar. Bogów takich jak Akhreb Ummi. Matki Skorpionów, patronki oszukanych, Wykonawczyni Zemsty: znana była pod wieloma imionami. Jednak najbardziej charakterystyczną cechą tej dobroczynnej i sprawiedliwej bogini była jej bezlitosna odwet za zdradę.
Ormanowie, którzy wieki temu wybrali Akhreb Ummi na swoją opiekunkę, czcili jej dziedzictwo przez wiele stuleci. Każdy wiedział, że rodzina ciężko pracuje i traktuje innych z szacunkiem, jednocześnie bezwzględnie karząc tych, którzy ich zdradzili. Taki sposób postępowania wzbudzał szacunek i zaufanie u ludzi. Rodzinny interes Ormanów wkrótce stał się jednym z najbardziej dochodowych w oazie. Cesarz dostrzegł ich ogromny sukces i wkrótce rodzina otrzymała tytuł arystokratyczny. Rok po roku, pokolenie po pokoleniu, Ormanowie pomnażali swój majątek, zawsze dążąc do szczytu władzy. Ich wiara w bogów ostatecznie ustąpiła miejsca czysto materialistycznemu podejściu. Każdy ślad sprawiedliwości został zapomniany: wpływowa rodzina była zbyt zajęta dyskredytowaniem i zastraszaniem swoich rywali, brutalnie usuwając najbardziej opornych. Relief w jednej z ich rodowych sal pozostał jedynym przypomnieniem Akhreb Ummi.
Tylko Ziri, córka Mensaha Ormana, pamiętała patronkę oszukanych. Dziewczynka z natury była spokojna i spędzała dni w swoim pokoju, bawiąc się skorpionem wyrzeźbionym z dymu agatu. Ściany były również pełne znaków bogini. Ziri wyróżniała się wśród swoich krewnych, uważana była za dziwaczną dziewczynkę, czasem nawet za szaloną. Nie cieszyła się z bogactwa; okrucieństwo i głupota jej kuzynów oraz chciwość ojca ją odstręczały. „Jak to możliwe, że klan chroniony przez samą Akhreb Ummi stał się ucieleśnieniem nikczemności i niesprawiedliwości?” Narzekała Ziri w swoim przytłumionym pokoju, podczas gdy na dziedzińcu jej ojciec nieprzerwanie wykonywał wyroki na kolejnych nieszczęśnikach, oskarżając ich o wymyślone przewinienia.
Ale co to było?! Na ulicy wybuchł hałas. Zajrzała przez okno i zdała sobie sprawę, że chłopi, znudzeni haniebnymi czynami szlachcica, postanowili pozbyć się Mensaha Ormana i jego rodziny. „Ubodzy mogli nie być traktowani sprawiedliwie… ale sam taki atak to zdrada” pomyślało dziecko, zwijając się w kącie z przerażenia. Słyszała, jak chłopi wtargnęli do pałacowych pokoi, ogarnięci nienawiścią, mordując Ormanów jeden po drugim i nie oszczędzając nikogo, nawet starców i dzieci. Zewsząd słychać było krzyki rozpaczy. Ziri zaczęła potajemnie odmawiać modlitwę. O’ Akhreb Ummi, wielka Matko Skorpionów, ocal swego wiernego dziecka…” — odgłosy zemsty rosły w siłę, gdy chłopi zbliżali się — „Ja, Ziri, przysięgam na swoją duszę, że stanę się twoim wzrokiem i zmysłami. Nie ulegnę gniewowi, ale ci, którzy mnie zdradzą, nie poznają litości.” — umysł dziewczyny sparaliżowany strachem, lecz kontynuowała swoją modlitwę — „Niech twój ciało chroni mnie przed bólem, niech twój duch pomaga mi rozróżnić Światło od Mroku. Przybywaj, Akhreb Ummi!”
W zaledwie chwilę wściekli chłopi z krwawymi nożami wtargnęli do pokoju. Nie mieli większych trudności z odebraniem życia ostatniej dziedziczki rodu Orman. Historia wielkiego klanu przestała istnieć… Kiedy mordercy odwrócili się, usłyszeli hałas zza pleców. Mężczyźni odwrócili się i ujrzeli ją: Ziri przemieniła się. Sześć silnych, pancerzowanych nóg trzymało dziewczynę w bojowej pozycji skorpiona. Na jej twarzy nie widniała nienawiść, ale jej oczy płonęły nieustępliwym przekonaniem. Przekonaniem i zobowiązaniem do zemsty na tych, którzy zdradzili swoje obietnice i przekonania. Serce Ziri biło gwałtownie, gotowe wyrwać się z piersi. Jednak dziewczyna wiedziała, że robi właściwą rzecz. Czciła dziedzictwo Akhreb Ummi. Była jej wzrokiem, ciałem i zmysłami. Była Akhreb sama w sobie!
Dziś, przechadzając się po korytarzach swojej rodzinnej posiadłości, honorowa Strażniczka wspomina dni dawno minionych: chwilę swojej przemiany, cudowne ocalenie ostatniego dziecka rodziny, wybór podążania właściwą ścieżką i list przyjęcia do drużyny bohaterów cesarza Ingvara. Ziri wie, że dokonała właściwego wyboru.
Maksymalna moc
Podstawowe informacje
Akhreb Ummi, o wielka Matko Skorpionów, pomóż swojemu oddanemu dziecku. Ja, Ziri, przysięgam, że stanę się twoimi oczami i zmysłami. Nie ulegnę gniewowi, ani nie okazuję wrogu litości. Ciało Akhreb’a będzie mnie chronić przed bólem, duch Akhreb’a pomoże mi rozróżnić Światło od Ciemności. Przyjdź, Akhreb Ummi!
Rola: Brutal
Główna statystyka: Siła
Linia: Front
Maksymalne statystyki
Nazwa | Wartość |
---|---|
Siła | 18 532 |
Zwinność | 2750 |
Inteligencja | 2620 |
Zdrowie | 1 440 035 |
Pancerz | 57 101 |
Atak fizyczny | 53 028 |
Atak magiczny | 9 410 |
Obrona magiczna | 47 059 |
Umiejętności
Ziri tymczasowo zwiększa swoją pancerz i obronę magiczną oraz prowokuje drużynę przeciwną, zmuszając ich do ataku na nią przez 8 sekund. Daje jej to bonus do pancerza i obrony magicznej w wysokości 160%.
Ziri aktywuje starożytną klątwę, która odbija 100% otrzymanych przez nią obrażeń fizycznych z powrotem na atakującego przez 8 sekund. Szansa na odbicie obrażeń maleje, jeśli poziom przeciwnika jest wyższy niż 130.
Jeśli zdrowie Ziri spadnie poniżej 30% (ale tylko raz na 15 sekund), Ziri zapuszcza się pod ziemię na 7 sekund, unikając ataków wroga i odzyskując zdrowie.
Odzyskane zdrowie:
196004 (zależy od zdrowia) przez 7 sekund.
Teraz, gdy Ziri się wyłoni, ogłusza i odsuwa wroga znajdującego się w pobliżu, używając drugiej umiejętności.
Szansa na ogłuszenie jest mniejsza, jeśli poziom celu wynosi powyżej 130.
Chowańce
Oliver
Wzmocnienie patrona
Zdrowie: + 99 576
Pancerz: + 9 958
Specjalne: Jeśli zdrowie patrona spadnie poniżej 50%, leczy 11 064 pkt.(100% mocy chowańca) co 0,5 sek.
Fenris
Wzmocnienie patrona
Atak fizyczny: + 6970
Penetracja fizyczna: + 9958
Specjalne: Każdy atak patrona ma szansę oślepić przeciwników na 2 sekundy. Szansa: 40% (0.3172% moc chowańca + 4.905)
Herbatnik
Wzmocnienie patrona
Atak magiczny: + 9958
Pancerz: + 9958
Specjalne: Ataki patrona zmniejszają otrzymywane leczenie przez 5 sekund o 30% (0.226% mocy chowańca + 5)
Skórki
- Skórka domyślna
- Skórka Cybernetyczna
- Skórka Czempiona
- Skórka Demoniczna
- Skórka Wiosenna
- Skórka Romantyczna
Skórka domyślna
Maksymalna siła: + 1365
Skórka Cybernetyczna
Zdrowie: + 106 645
Skórka Czempiona
Zdrowie: + 106 872
Skórka demoniczna
Pancerz: + 10 650
Skórka Wiosenna
Zdrowie: + 106 645
Skórka Wiosenna
Obrona magiczna: + 10 650
Synergia z innymi postaciami i zespołami
Plusy i minusy postaci oraz tricki
- Ziri świetnie radzi sobie z drużynami skupiającymi się na atakach fizycznych. Gorzej z atakami magicznymi, na które jest bardzo wrażliwa.
- Uważaj z kim parujesz Ziri – gdy się zakopie, postać obok będzie zbierała wszystkie ciosy.
- Pierwsza umiejętność Ziri, Skupienie Nienawiści, kontruje następujące umiejętności:
- Maya – niebieska umiejętność, Trujące Więzy: Maya nie będzie w stanie przyciągnąć sojuszników Ziri do siebie,
- Dante – umiejętność biała, Narzędzie Przeznaczenia,
- Artemis – umiejętność biała, Śmiertelny Deszcz.
- Chabba może ją łatwo połknąć, uniemożliwiając jej użycie swojej umiejętności zakopania i odzyskania zdrowia.
FAQ
Masz pytanie dotyczące postaci Ziri? Wrzuć w komentarzu – uzupełnimy sekcję FAQ.