Wybierz stronę

Wszystko o chowańcach w Hero Wars!

Wszystko o chowańcach w Hero Wars!
Który chowaniec jest najlepszy? Jak je zdobyć i mądrze awansować? Do czego się przydają? Który chowaniec pasuje do jakiego bohatera? Czym są przygody Tego wszystkiego i kilku innych rzeczy dowiesz się z tego poradnika!

Wstęp do chowańców w Hero Wars

Chowańce (z angielskiego Pets) są dostępni w grze od 40 poziomu. Do wyboru masz trzy opcje i najlepiej jest wziąć Olivera, ale to dopiero sam początek.

Chowaniec działa trochę jak szósty członek zespołu. Nie walczy on bezpośrednio i nie można go atakować. Posiada on dwie umiejętności (pierwsza jest od razu aktywna, a druga jest do odblokowania), których może używać na polu bitwy oraz jedną specjalną, która należy do patrona.

Dodatkową cechą „zwierzaków” jest to, że od niebieskiego poziomu mogą zwiększać statystyki Twoich bohaterów. Czyli w każdej bitwie oprócz tego, że wybierasz jednego chowańca do walki i używania jego umiejętności, to każdemu bohaterowi możesz przypisać jednego z chowańców (nie każdy zwierzak pasuje do każdej postaci). Przypisanie chowańca zwiększa 2 statystyki bohatera.

A gdy awansujesz chowańca do poziomu fioletowego, wtedy dodaje on jeszcze specjalną umiejętność.

Ważne! Nie jest istotne, który chowaniec jest wybrany przez Ciebie do walki. Niezależnie od tego możesz dobrać ich jako patronów. A wygląda to np. tak:

chowańce w Hero Wars - wybór do bitwy

Dostępne chowańce w grze Hero Wars Dominion

Albus

Wzmocnienie patrona

Atak magiczny: + 9958
Atak fizyczny: + 6970
Specjalne: Zwiększa obrażenia czyste patrona o 75% (0.6344% mocy chowańca + 4.808)%

Axel

Wzmocnienie patrona

Atak magiczny: + 9958
Pancerz: + 9958
Specjalne: Obrażenia od pojedynczego ataku nie mogą przekroczyć 45% maksymalnego zdrowia bohatera (−0.226% mocy chowańca+ 70)

Cain

Wzmocnienie patrona

Unik: + 2 987
Atak fizyczny: + 9 958
Specjalne: Patron zyskuje energię za każdy udany Unik. Bonusowa energia: 34,97 (0,307% Moc patrona + 1)%

Fenris

Wzmocnienie patrona

Atak fizyczny: + 6970
Penetracja fizyczna: + 9958
Specjalne: Każdy atak patrona ma szansę oślepić przeciwników na 2 sekundy. Szansa: 40% (0.3172% moc chowańca + 4.905)

Herbatnik

Wzmocnienie patrona

Atak magiczny: + 9958
Pancerz: + 9958
Specjalne: Ataki patrona zmniejszają otrzymywane leczenie przez 5 sekund o 30% (0.226% mocy chowańca + 5)

Khorus

Wzmocnienie patrona

Atak magiczny: + 9958
Pancerz: + 9 958
Specjalne: Właściciel oraz dwóch sojuszników z inteligencją jako ich główną statystyką, którzy stoją przed właścicielem i za nim, otrzymuje Aurę Wytrzymałości. Właściciel z Aurą Wytrzymałości przekształca 50% zadawanego przez siebie obrażeń magicznych w tarczę. Sojusznicy z Aurą przekształcają 25% zadawanych przez siebie obrażeń magicznych w tarczę. Tarcza absorbuje część otrzymywanych obrażeń fizycznych. Absorbowane obrażenia skalują się wraz z brakującym zdrowiem bohatera.

Punkty życia tarczy patrona: 100 000
Punkty życia tarczy sojusznika: 50 000

Mara

Wzmocnienie patrona

Atak magiczny: + 9958
Obrona magiczna: + 9958
Specjalne: Wydłuża czas trwania ogłuszenia, oślepienia, uciszenia, spowolnienia, uroku oraz efektów kontroli umysłu patrona o 200% (1.77% moc chowańca + 4.45)

Merlin

Wzmocnienie patrona

Atak magiczny: + 9958
Penetracja magiczna: + 9958
Specjalne: Zwiększa szybkość ładowania się umiejętności zadających magiczne obrażenia o 50% (0.4079% Moc chowańca + 4.874)

Oliver

Wzmocnienie patrona

Zdrowie: + 99 576
Pancerz: + 9 958
Specjalne: Jeśli zdrowie patrona spadnie poniżej 50%, leczy 11 064 pkt.(100% mocy chowańca) co 0,5 sek.

Vex

Wzmocnienie patrona

Atak fizyczny: + 9 958
Penetracja fizyczna: + 9 958
Specjalne: Ataki fizyczne patrona nakładają na cel maksymalnie 5 razy Głębokie Rany, które znikają po 8 sekundach. Każda Głęboka Rana dodaje 5 036 (41% Mocy Patronatu + 500) obrażeń do kolejnych ataków fizycznych wszystkich sojuszników.

Dodatkowe obrażenia za każdą Ranę: 5 036 (41% Mocy Patronatu + 500)

Umiejętności chowańców

Każdy z chowańców posiada 3 umiejętności:

  1. Biała – ładuje się automatycznie (będziesz widział w lewym dolnym rogu w czasie walki), gdy się naładuje – można jej użyć. W trybie automatycznym zostanie używa w momencie naładowania.
  2. Zielona – używana przez chowańca automatycznie w czasie walki.
  3. Fioletowa – jest to umiejętność pasywna, którą otrzymuje bohater, do którego przypiszesz w walce chowańca

Pierwsza umiejętność jest zawsze dostępna. Każdą inną trzeba odblokować awansując swojego chowańca.

Patron

Od niebieskiej rangi każdy chowaniec może zostać przypisany (do każdej walki i nie na stałe, ale w zależności od potrzeb) do swojego Patrona – czyli bohatera. Takie przypisanie daje:

  • Bonus do 2 statystyk (np. Khorus zwiększa atak magiczny oraz pancerz swojego patrona)
  • Jeśli chowaniec ma rangę fioletową wtedy dodaje pasywną umiejętność do swojego patrona

Efekty dla patrona są zawsze aktywne, nawet jeśli chowaniec nie bierze akurat udziału w danej potyczce. Patronów można zmieniać w każdej walce zgodnie z potrzebami.

Awansowanie, ewolucja i poziomy chowańców w Hero Wars

Podobnie jak w przypadku bohaterów – chowańce również można awansować (zwiększanie rangi) oraz ewoluować (zwiększanie liczby gwiazdek).

  • Ewolucja zwiększa podstawowe statystyki chowańca
  • Ranga – pozwala:
    • naładować kolejne kamienie zwiększając siłę umiejętności oraz penetrację (albo magiczną albo fizyczną)
    • aktywować dodatkowe umiejętności

Awansowanie chowańca

Znów, podobnie jak w przypadku bohaterów, awansowanie to zdobywanie kolejnej rangi, z tym że tutaj są tylko dwie dodatkowe umiejętności do odblokowania. Przedmioty jakie zdobywasz to odpowiednie kamienie oraz ich ładowanie.

Chowańce w Hero Wars - awansowanie

Wyjaśnijmy to na powyższym przykładzie. Fenris jest obecnie na poziomie niebieskim (0). Dodaliśmy mu 4 kamienie. Brakuje nam jeszcze 2 kamieni do kompletu.

Ważne! 3 kamienie po lewej zawsze zwiększają statystyki chowańca. 3 po prawej zwiększają moc patrona.

Kamienie można ładować za pomocą Cząstek chaosu. To te różowe sześciany. Każdy kamień ma swoje wymagania dotyczące liczby kamieni na poziom oraz maksymalnej liczby poziomów.

chowańce w hero wars - cząsteczki chaosu

Gdy każdy z kamieni zostanie naładowany do maksymalnego poziomu – wtedy można awansować chowańca do kolejnej rangi.

Ewolucja chowańców

Żeby zwiększyć liczbę gwiazdek, a przez to podstawowe statystyki chowańca musisz użyć Kamieni duszy chowańca. 

  • 1 gwiazdka – 10 kamieni duszy
  • 2 gwiazdki – 50 kamieni duszy
  • 3 gwiazdki – 150 kamieni duszy
  • 4 gwiazdki – 500 kamieni duszy
  • 5 gwiazdek – 1000 kamieni duszy
  • 6 gwiazdek – 2000 kamieni duszy

Żeby wejść na kolejny poziom ewolucji musisz wydać złoto.

Kamienie duszy chowańców zdobywa się poprzez:

  • Przywołanie chowańca – używając Jaj przywołania chowańca
  • Zdobywanie skrzyń z kamieniami dusz chowańców (zazwyczaj w specjalnych wydarzeniach)
  • Kupując za pieniądze

Poziomy

Maksymalny poziom każdego chowańca to 120 i uzależniony jest on od obecnego poziomu drużyny oraz tego, czy masz wystarczająca liczbę Eliksirów chowańca – one służą do zwiększania jego poziomu.

Każdy poziom zwiększa moc chowańca. Każdy poziom zwiększa również koszt każdego kolejnego poziomu.

Eliksiry możesz znaleźć w Przygodach, możesz też kupić u handlarza, kupić za szmaragdy, zdobyć w wydarzeniach.

Jaki jest najlepszy chowaniec w Hero Wars?

Tak jak w przypadku bohaterów, trudno jest mówić o najlepszych bohaterach, tak jeśli chodzi o chowańców, to już taki ranking łatwiej jest stworzyć. Pamiętaj jednak, że każdy ze zwierzaków będzie przydatny w nieco innych okolicznościach.

Ranking najlepszych chowańców w Hero Wars

  • 1 miejsce – Axel
  • 2 miejsce – Oliver, Cain oraz Albus
  • 3 miejsce – Khorus, Fenris, Herbatnik
  • 4 miejsce – Mara, Merlin

Dlaczego akurat w ten sposób?

Axel posiada super umiejętność – nakłada tarczę, która rozdziela fizyczne i magiczne obrażenia pomiędzy wszystkich bohaterów, w zależności od tego, ile zdrowia stracili. Oznacza to, że wszyscy dzielą się wszelkimi nagłymi obrażeniami, i żaden bohater nie otrzyma dużych obrażeń i nie zostanie szybko wyeliminowany.

Oliver – na samym początku jest bardzo dobrym wyborem – ponieważ, gdy aktywowany, leczy wszystkie odniesione obrażenia fizyczne. Jego druga umiejętność również leczy.

Cain – jeśli budujesz zespół, który ma sporo umiejętności uniku (Aurora, Nebula, Dante, Heidi) to Cain jest świetnym wzmocnieniem. Po pierwsze dodaje bonus do uniku (pasywnie cały czas przez całą walkę) oraz za każdy udany unik zbiera sztylet, którymi następnie rzuca we wroga – bardzo przydatne! Aha, czy wspomniałem, że zwiększa zdobywanie energii za każdy udany unik dla swojego patrona?

Albus – on daje czyste obrażenia, a jak zdobędziesz drugą umiejętność, to będzie jeszcze ładował się dłużej i multiplikował każde czyste obrażenia zadane przez zespół. To czyni go świetnym uzupełnieniem niektórych bohaterów, którzy zadają czyste obrażenia.

Porady

  1. W pierwszej kolejności skoncentruj się na awansowaniu co najmniej pierwszych 4 chowańców do rangi niebieskiej – to odblokuje możliwość wyznaczenia patrona i mocno zwiększy siłę drużyny (poziom fioletowy jest bardzo drogi).
  2. Chowańców dobieraj indywidualnie do każdej bitwy.

O autorze

Hero Wars Now

Pierwszy w Polsce portal poświęcony grze Hero Wars Dominion. Znajdziesz tutaj opis wszystkich postaci, chowańców i tytanów. Ponadto najnowsze wieści z Dominionu, porady i triki - nie tylko dla nowych graczy, ale i dla tych bardziej doświadczonych. Szukaj i korzystaj z wiedzy i stawaj się coraz lepszym graczem pokonując swoich wrogów. A może któregoś dnia dodasz też kawałek swojej wiedzy dla innych!

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *