K’arkh
Wstęp do postaci K’arkh
Postrzępione błyskawice przecinały niebo nad Dagan-Nuhr. Brama była prawie otwarta i K’arkh miał przejść przez nią jako drugi, zaraz po Brogu. Przed nimi była kolejna podróż, kolejny świat i kolejny nieuchronny koniec tegoż świata… Czekając na swoją kolej, K’arkh wspominał poprzednie takie podróże: krzyki umierających, poczucie własnej wszechmocy i płonącą nienawiść do wszystkich żywych istot. Przyjemne ciepło wypełniało jego ciało na myśl o możliwości ponownego siania zniszczeń i zadawania bólu. Zmierzał już w stronę portalu, gdy przez jego wspomnienia przemknął głos Ilyssy:
– Stałeś się arogancki, K’arkh! Odwróć się i przyjrzyj się dobrze, bo widzisz to niebo po raz ostatni!
Głos Ilyssy Tkaczki, kolejnej z czterech Negatorów Wszelkiego Stworzenia i jego towarzyszki broni, ogromnie zirytował K’arkha. Jako królowa planety miała dar jasnowidzenia, ale tym razem K’arkh wiedział, że się myliła. Znał siebie i swoje pragnienia. Wszystko pójdzie jak zwykle: czterej Negatorzy Wszelkiego Stworzenia pożrą kolejny świat, nie pozostawiając żadnych śladów, a K’arkh wróci do domu, do nieskończonej otchłani Dagan-Nuhr, gdzie królował niepodzielnie. Z tą myślą wkroczył do portalu Obcości.
Mrok ustąpił miejsca jasnemu światłu, co sprawiło, że K’arkh zmrużył oczy z pogardą i ogarnęła go paląca nienawiść. Portal przeniósł Negatorów prosto do serca Dominium, gdzie ci potworni tytani rozpoczęli swój taniec śmierci. Krew, milcząca groza w oczach ofiar, znowu krew, i wszędzie śmierć niczym ulewny, orzeźwiający deszcz. K’arkh i jego towarzysze rozkoszowali się rzezią, gdy nagle władca Dagan-Nuhr usłyszał znajomy szept do ucha:
– Pamiętasz mnie, K’arkh? Pamiętasz?
– Tak, Sędzio. Od naszego ostatniego spotkania minęło wiele lat.
K’arkh wyprostował się na pełną wysokość i odwrócił twarzą do mówiącego.
– Dominium to miejsce, w którym krzyżuje się wiele ścieżek. Być może to znak, że nie da się uciec przed własnym przeznaczeniem? Czy pamiętasz, jak On powiedział, że pewnego dnia zawrócisz ze ścieżki zagłady i oszczędzisz życie tym, którymi tak wściekle gardzisz? Wtedy śmiałeś się i nazywałeś to dziecinnym bełkotem. A jednak dzisiaj Jego słowa się spełnią.
Przez ciało Sędziego zaczęła przepływać błyskawica. W jego głosie nie było gniewu; tylko niezachwiana pewność i tysiąclecia znużenia.
– Ocalenie tych ludzi jest twoją jedyną nadzieją. Kiedyś byłeś najwspanialszym dziełem naszego Stwórcy, a teraz gardzisz wszystkim, co stworzył po tobie. K’arkh, twoja nienawiść doprowadza cię do obłędu, tymczasem jedyną osobą, która naprawdę zasługuje na nienawiść, jesteś ty sam. Nasz Stwórca zniknął, a Nebula i ja desperacko próbujemy Go odnaleźć.
– Ale co mnie to obchodzi, Sędzio? – K’arkh skrzywił się z obrzydzeniem. – To twoja sprawa!
– Dlaczego powinno cię to obchodzić, pytasz? – Sędzia zaśmiał się gorzko. – Przyznaj to: twoja siła nie jest już taka, jak kiedyś. Nigdy nie pozwoliłeś, aby przeciwnicy cię zranili, K’arkh. Aż do niedawna. A ile błędów popełniłeś ostatnio, wywołując zamieszanie wśród pozostałych Negatorów? Stwórca odszedł i świat wymknął się spod kontroli. Równowaga została zachwiana, a prawa stworzenia przestały funkcjonować. Twoja siła będzie nadal słabnąć, K’arkh, dopóki Go nie znajdziemy. Na razie nadal jesteś wszechmocny i budzisz strach, ale jak długo to potrwa?
Słowa Sędziego miały gorzki smak. K’arkh nie chciał ich słuchać, ale to wszystko była prawda. Będzie musiał zmienić swoje postępowanie i pomóc tym nieszczęsnym ludziom. O tak, nienawidził ich, nienawidził Sędziego i jego zwolenników, nienawidził Stwórcy. Nie mógł jednak pozwolić sobie na to, by opuściły go siły — musiałby zrezygnować z bycia Negatorem. Ilyssa Tkaczka, Brog Zdobywca i Vadjar nigdy by mu nie wybaczyli. Nie mógł jednak ryzykować własnego życia dla wspólnego celu.
– Chodźmy – warknął K’arkh do Sędziego. – Pomogę ci, ale robię to tylko dla siebie. A kiedy w pełni odzyskam moje moce, rozerwę tę planetę na strzępy wraz ze wszystkimi istotami na niej.
W tym momencie nieprzenikniona zasłona grubych, szarych chmur zakryła groźne niebo jego własnego świata. W nieskończonej otchłani Dagan-Nuhr rozpętała się potężna burza, a krople deszczu uderzały w nicość w żałobie po zmarłym panu.
Maksymalna moc
Podstawowe informacje
Pioruny roztrzaskały niebo w Dagan-Nuhr. Smugi ciemności miotają się i uderzają w szalonym tańcu, płynąc w magnetycznych burzach. Wrota Zewnętrznej Krainy są otwarte i musisz przejść przez nie jako drugi, podążając za Brogiem. K’arkh, jeden z czterech Negatorów Wszelkiego Stworzenia, spójrz za siebie! Widzisz te niebiosa po raz ostatni!
Rola: Wojownik
Główna statystyka: Zwinność
Linia: Przód
Artefakt: Atak fizyczny
Maksymalne statystyki
Nazwa | Wartość |
---|---|
Siła | 3 145 |
Zwinność | 18 021 |
Inteligencja | 2 572 |
Zdrowie | 429 412 |
Pancerz | 38 567 |
Atak fizyczny | 107 314 |
Penetracja fizyczna | 48 671 |
Atak magiczny | 7 716 |
Obrona magiczna | 25 843 |
Umiejętności
K’arkh wyrzuca w powietrze trójkę przeciwników o najniższym zdrowiu. Kiedy przeciwnicy spadną na ziemię, są oszołomieni przez 2 sek..
Szansa na oszołomienie jest mniejsza, jeśli poziom celu jest wyższy niż 130.
K’arkh otwiera szczelinę międzywymiarową, która może zablokować ataki fizyczne wrogów przez 8 sek.. Za każdy zablokowany atak, postać zyskuje dodatkową energię.
Szansa bloku dla ataków fizycznych:
52% Dodatkowa energia za zablokowany atak
Kiedy K’arkh żyje, zadaje ciosy każdemu wrogowi, który został wyrzucony w powietrze. Jeśli poziom wroga jest równy lub mniejszy niż 130, K’arkh zadaje podwójne obrażenia.
Obrażenia od ataku:
107314 (Zależy od ataku fizycznego) Szansa na zadanie podwójnych obrażeń jest mniejsza, jeśli poziom celu jest wyższy niż 130.
Ataki przeciwko wrogom wyrzuconym w powietrze leczą postać o ułamek zadanych obrażeń.
Odzyskane zdrowie:
27.5% zadanych obrażeń
Chowańce
Fenris
Wzmocnienie patrona
Atak fizyczny: + 6970
Penetracja fizyczna: + 9958
Specjalne: Każdy atak patrona ma szansę oślepić przeciwników na 2 sekundy. Szansa: 40% (0.3172% moc chowańca + 4.905)
Mara
Wzmocnienie patrona
Atak magiczny: + 9958
Obrona magiczna: + 9958
Specjalne: Wydłuża czas trwania ogłuszenia, oślepienia, uciszenia, spowolnienia, uroku oraz efektów kontroli umysłu patrona o 200% (1.77% moc chowańca + 4.45)
Vex
Wzmocnienie patrona
Atak fizyczny: + 9 958
Penetracja fizyczna: + 9 958
Specjalne: Ataki fizyczne posiadacza dają celowi do 5 kumulacji głębokich ran, które znikają po 8 sek.. Każda kumulacja głębokich ran dodaje 5036 (zależy od mocy patrona) pkt. obrażeń do kolejnych nadchodzących ataków fizycznych wszystkich sojuszników.
Skórki
- Skórka domyślna
- Skórka gwiezdna (stellar)
- Skórka mrocznych głębin
- Skórka gwiezdna (celestial)
- Skórka maskarady
Skórka domyślna
Maksymalna zwinność: + 1365
Skórka kwitnąca
Przebicie pancerza: + 10 650
Skórka mrocznych głębin
Obrona magiczna: + 10 650
Skórka gwiezdna
Atak fizyczny: + 7 095
Skórka maskarady
Atak fizyczny: + 7 095
Synergia z innymi postaciami i zespołami
- Astaroth to postać, która będzie idealnie bronić K’arkha dzięki swoim zdolnością.
- Faceless oraz Kai – posiadają umiejętność wyrzucania w powietrze, bedą więc idealnym kompanem.
- Pewnym pomysłem może być również Dante, który zwiększa umiejętności uniku, co przedłuży życie K’arkha.
Plusy i minusy postaci oraz tricki
- Świetnie sprawdzi się w przypadku wroga o podobnym poziomie (lub niższym). Dużo słabszy będzie w przypadku wyższych poziomów przeciwników.
- K’arkh zadaje ogromne obrażenia wielu przeciwnikom wrogiej drużynie.
- Ponadto częściowo się leczy zadając obrażenia i potrafi oszołomić przeciwników.
- Jego 8 sekundowa tarcza przeciw atakom fizycznym, która na dodatek zwiększa jego energię jest kolejną niesamowitą umiejętnością.
- Minusem K’arkha jest to, że stoi w pierwszej linii (zazwyczaj jako drugi), a jest bardzo kruchym bohaterem i należy go chronić. Nie zabieraj go więc do walki z tankami, którzy potrafią „znikać” jak np. Ziri
Jak skontrować postać K’arkh?
- K’arkh główną swoją siłe bierze z wyrzucania przeciwników w powietrze, dlatego Andvari jest bezpośrednim zagrożeniem – ponieważ chroni właśnie przed tym.
- Satori to postać, która nadaje Znak Lisa na każdego, kto zwiększa przyrost energii i potem zadaje ogromne obrażenia. Jest więc bezpośrednią kontrą dla K’arkha.
- Z kolei Celeste może zablokować jego leczenie i przełożyć je na obrażenia magiczne.
- Częściowo Mushy and Shroom mogą kontrować umiejętności, ponieważ tworzą mniejsze postacie, które (jako że mają mniejsze zdrowie) będą celem K’arkha.
FAQ
Masz pytanie dotyczące postaci K’arkh? Wrzuć w komentarzu – uzupełnimy sekcję FAQ.